poniedziałek, 11 lutego 2013

kuchnia azjatycka - kurczak w curry i mleczku kokosowym

Jest mi wstyd... ostatnio post napisałam 24 grudnia :( sama nie wiem czemu tak się stało, bo oczywiście nie było tak, że nic nowego w kuchni nie wymyślałam ;) ale w ramach przeprosin mam 6 przepisów, które spróbuje jak najszybciej tutaj umieścić.

No to zaczynamy: zapraszam do kuchni azjatyckiej! Oczywiście nie jestem osobą, która jest jakimś znawcą tej kuchni, jednak staram się jak mogę, aby nie przedobrzyć i nie zepsuć prawdziwego smaku kuchni tajskiej ;)



Oto mój przepis na kurczaka w sosie curry z mleczkiem kokosowym:

Mięso i marynata:
  • 0,5 kg piersi z kurczaka,
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego,
  • 3 łyżki przyprawy curry w proszku,
  • szczypta soli,
  • 2 łyżki sosu teryiaki,
  • 1/4 małej cytryny.
Sos:
  • puszka mleczka kokosowego(ok 400g),
  • czerwona pasta curry 200g,
  • szczypta pieprzu cayenne,
  • 2 łyżeczki sosu rybnego,
  • sól - opcjonalnie,
  • kilka kropel soku z cytryny.
  • 2 łodygi selera naciowego.

  • 200g ryżu basmanti - dla 4 osób.
Kurczaka kroimy w małe kawałeczki i łączymy z pozostałymi składnikami do marynaty. Odstawiamy na ok. 0,5h. Seler kroimy w plasterki grubości ok. 3 mm. Wstawiamy wodę na ryż(który gotujemy 10min). Mięso z marynatą smażymy na małej ilości oleju, dodajemy seler. Kiedy mięso się troszkę zarumieni, dodajemy mleczko kokosowe, pastę curry. Dodajemy sos rybny i przyprawy. Jak komuś mało, to posolić :)

Podajemy z ryżem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz